čtvrtek 10. června 2010

Marille je bez dredu :(

Pro mnohe neuveritelna zprava, ale bohuzel, je to tak.  Po trech letech jsem svych 63 drediku dala dolu. Dosla jsem k zaveru, ze dredy jsou pro bezdetne nebo pro takove, co maji deti odrostle nebo maji dostatek penez na to, aby chodili kazdy mesic do salonu na hackovani.

Nektere z vas asi prekvapim, ale dredy jsou velice narocne na upravu, pokud chcete, aby to nejak vypadalo. Musi se neustale dopletat, hackovat, oddelovat od sebe, jinak se stane, ze vam srustaji dohromady. Coz se pak nejen spatne myje, ale je v tom horko a navic to ani neni hezke. Jenze, hackujte tolik dredu co jsem mela ja, kdyz jsem si je myla kazdou chvilku, mam jemne vlasy a navic jsem nemela na starosti jen ty moje, ale i ty manzelovy, ktery jich ma vic jak stovku (!)

Po dredech jsem vzdycky touzila. Pamatuji si, jak v jednom obchodnim centru pracovala u pralinek Slecna Dredarka, mela na hlave uvazany satek uvazany do turbanu, jak to ted nosivam ja, a vypadalo to fakt nadherne a neskutecne zensky. Po letech, kdy mi vlasy dorostli do pasu, jsem si od kamaradu, jen tak v lese, nechala udelat drediky... Ktere vypadali naprosto silene. Ale to byla jen otazka casu, kdy se ulezi, dredy jsou hezke az po nejake dobe.

Ze zacatku jsem je porad upravovala. mela jsem na to cas, hacek jsem nosila neustale sebou a jak to slo, mela jsem hned ruce nahore a uz to jelo. Jeste pred svatbou jsem si peclive zatahala vsechny vycnivajici vlasy. I po svatbe se sem tam nejaky cas nasel, s manzelem jsme chodili k vode, na Vysehrad a delali si tam prijemne romanticke chvilky a jeden druheho zkraslovali.

Jenze jak se mi narodilo ditko, bylo s hackovanim konec a me to vsechno zacalo srustat dohromady, delalo se mi takove to 5, 6 v 1, placky a podobne. A ted v tom horku, to se vazne neda vydrzet. Mam rada, kdyz si muzu namasirovat pokozku hlavy a uplne nesnasim, kdyz si pomalu nemuzu nic ucesat, protoze jednotlive dredy nemuzu oddelit.

Nejsem  ale uplne bez vlasu. Mam je zhruba po ramena, takove mikado. Mam rozpletenych asi dvacet drediku, ten zbytek si budu delat prubezne pri myti hlavy, coz je otazka par dni. Je to zvlastni pocit, docela me boli za krkem, cekala jsem, jaka to bude uleva, nevim cim to je, asi nejsem zvykla, ze mi ta hlava takhle poletuje. A je mi smutno, ke kazdemu dredu se vaze nejaky pribeh, vzpominka. A take bylo mile, kdyz me na ulici nekdo zastavil a povidal mi "Jeee, vy mate tak krasne dredy, takove ciste a tenke." Kdo vi, treba si je znovu udelam, az bude vic casu. Az mi dorostou vlasy az do pasu. To je pro me takova osudova delka. I ty moje dredy jsem dala dolu, kdyz mi dorostli az sem.

14 komentářů:

hamilton řekl(a)...

Konečně jsi přišla k rozumu. Když jsi vdaná, tak tím trápíš manžela, když jsi svobodná, tak s na tebe kluci tak nelepí . (Tedy kromě klepkařů a fět'áků). A nesnaž se mě přesvědčovat, že kluci mají rádi dreadlocks na holkách. :-)

Marille-D řekl(a)...

Urcite jsem ho netrapila, popravde, nebyt dredu, tak si me snad ani nevsimne :) Mela jsem je totiz vzdycky hodne cisty, fakt jsem je myla kazdy tyden, kamaradka co mi je jeden cas hackovala mi rikala, ze jeste nikdy nevidela takhle cistou hlavu s dredama :) A asi to je vec nazoru, manza je sam dredatej a tak je logicke, ze se mu to libilo. No... Ted ma malinko rozpolcene pocity, protoze na jednu stranu mel rad moje dredy, ale taky se mu libi moje vlasy :))

Fakt zalezi na uprave. Oslovovalo me hodne chlapu, s tim jsem nikdy problem nemela a o fetaky se opravdu nejednalo :) Vetsinou to byli otcove od rodin a cizinci nebo mladi kluci. Celkem bezne se mi stavalo, ze me nekdo v obchode nebo venku zastavil aby mi vyslovil pochvalu. Ale ja o ne fakt pecovala (jakoze jsem je myla) a nedelam si iluze, ze kdyby tomu tak nebylo, ze by se nekomu libili.

Manzela trapilo leda to, ze v pozdejsi dobe nemel prachy na to, aby mi zaplatil salon a ja si to nechala zahackovat ;)

Anonymní řekl(a)...

Ještě tak 5-10 let a dostaneš konečně rozum a začneš se chovat jak dospělá. Třeba časem dospěje i Tvůj muž (o čemž pochybuju, pokud ho nepřitlačíš ke zdi) a budete konečně doopravdoví rodiče. Jen se obávám, že na ohýbání proutku už bude pozdě. Ale to tak bývá, když děti mají děti...

M.Amar řekl(a)...

To by mě zajímalo, kdo napsal ten poslední komentář.... Ani se nepodepíše.

Marille-D řekl(a)...

Anonyme,
dekuji za mily komentar plny rad do zivota. Diky Bohu, ze nikoho ke zdi tlacit nemusim. Nevim, podle ceho meris opravdovost rodicu, ci jejich dospelost, ostane, na tom ani tak nezalezi. Nekdo proste netouzi byt "prarodici" svych deti a ja jsem jednou z nich. Je to muj zivot a zaplat panbuh, ze si o nem muzu rozhodovat sama.
Preji krasny a slunecny den ;)

Marille-D řekl(a)...

M. Amar,
me to je jedno, doufam jen, ze se Anonymovi ulevilo a citi se dulezite :))

Manželka řekl(a)...

Nejlepší je, když někdo, kdo dětinsky píše anonymy, poučuje ostatní, jak se chovat dospěle :) . Taky doufám, že mu (jí) to pomohlo. Jinak mně se dready opravdu nelíbí, přiznávám bez mučení, a na čistotě nezáleží... (Ovšem na mém názoru taky ne.)

Anonymní řekl(a)...

no myslim že některý lidi sou trapný..tim že když má někdo dredy a má u sebe dítě hned si řeknou tak ta ho zanedbává..divně na vás koukaj..třeba já du jenom z malou ségrou mám tunel naušnice pás piersingů a rastacopánky koukaj namě jako by to dítě bylo moje a já se o něj nestarala..takový lidi nesnášim jinak dredy sou krásný a podle fotky ty tvoje byly nádherný..

Anonymní řekl(a)...

Podle mě jsou maminky s dredama úžasné a oba rodiče ještě víc :) Mě se teda dredy moc líbí, sama je mám ... Teda ted už spíš měla, taky je rozplétám z podobného důvodu :) Ale už ted vim že se mi bude hrozně stejskat:) takže kdo ví jak dlouho to bez nich vydržim :)
Podle obrázku jsi musela mít moc krásné dredy!!! A když se o ně člověk stará je to ozdoba ... Ale je normální že každýmu se to nelíbí, každej je jinej, přesto si myslim, že i když se někomu něco nelíbí, neměl by urážet ... Nenech si nikym zkazit náladu.. A dospělost neni o tom co máš na hlavě:)
Měj se hezky s dredama i bez :)
Markéta

Marille-D řekl(a)...

Market, bez dredu jsem skoro 5 mesicu a doted se s tim nejak nedokazu smirit. Citim se jak kdybych byla plesata, navic me moje vlasy ukrutne stvou, mam jich hodne a zijou si svym zivotem a rozhodne si nenechaj poroucet :) Kdyby to slo, vratim si je zpet.

Anonymní řekl(a)...

Marille, jak, že "hlava takhle poletuje"? Chci říct, že bych ráda poznala, jaký je to pocit mít na hlavě dredy. Zkouším se do toho vžít, zajímá mě to. Vlasy jsou hodně důležité a hodně o člověku vypovídají. Janika

Anonymní řekl(a)...

Marille Sem ráda, že sem si Váš příspěvek přečetla, i já sama bych chtěla mít dredy! :) ovšem se bojím, že mně nebude bavit o ně pečovat a až je nebu chtít tak půjdu do hola,což nechci!:-) Ale co ste sem napsala mně POTEŠILO a rozhodla jsem se, že do toho půjdu!

Anonymní řekl(a)...

Ty jo, názory těch, co se pletou ostatním do vzhledu mě fakt překvapujou...^_^ Nikoho s dredama sicce neznám, ale rozhodně di nich půjdu...!:)

Unknown řekl(a)...

,, a budete konečně doopravdoví rodiče." Víš anonymko, opravdové rodiče nedělají vlasy, ale osobnost. Viděla jsem spoustu dredatých maminek a přišlo mi,že některé jsou víc dobrými matkami,než některé podle tebe opravdové...